Monday, February 4, 2008

တေဘာင္တပုဒ္ ကိုခံစားၾကည့္မိျခင္း

တပင္တိုင္ ခ၀ါခ်ပါလို႔
ပြင့္လိုက္တဲ့အသီးေတြ
တြန္႔လို႔သာေႂကြ

အသီးေႂကြ ရာသီေျပာင္း
သာသနာေမာင္း ေရွ႕ကေဆာ္
ေဒါင္းေတြက ေအာ္

ေဒါင္းေအာ္ရင္ မေနသာ
သူလာပါလိမ့္ေလး

ျခေသၤ့မင္း တန္ခိုးႂကြယ္
တိုးလို႔သာပ်က္လိမ့္အံုး
ဂူေအာင္းတဲ့ ခင္ႀကီးေပ်ာ္ရယ္
သမီးေတာ္ကို လႊတ္လိုက္ပါအံုး။
အယူေတာ္မဂၤလာအမတ္ႀကီး။ ဦးႏိုး

အယူေတာ္မဂၤလာအမတ္ႀကီးဦးႏိုး ဘယ္သူလဲ ကၽြန္ေတာ္မသိပါ။ အယူေတာ္မဂၤလာအမတ္ဟု ဆိုသည့္ ရာထူးေပၚမွ ေထာက္ခ်င့္ၾကည့္ရေသာ္ ျမန္မာပေဒသရာဇ္ေခတ္ တေခတ္ေခတ္မွ ရွင္ဘုရင္တပါးပါးထံ ခစားခဲ့သည့္ နန္းတြင္းအမတ္ တပါးပါးေတာ့ ျဖစ္တန္ေကာင္းသည္။ သူ ဘာစာေတြေရးခဲ့သလဲ ကၽြန္ေတ္မသိပါ။ သူခစားခဲ့သည့္ ဘုရင္ မိဖုရားႏွင့္ ပေဒသရာဇ္တို႔ အာဏာတည္ၿမဲေရးအတြက္ သူ ဘယ္ေလာက္ စြမ္းေဆာင္ေပးခဲ့ပါသလဲ၊ ဒါလည္း ကၽြန္ေတာ္ မေျပာႏိုင္ပါ။ ညံ့သည္ဟုဆိုပါက ဆိုႏိုင္ပါသည္။ ကိစၥမရွိပါ။ အဘယ္ေၾကာင့္ဆိုေသာ္ ကၽြန္ေတာ္ ယခုေျပာခ်င္သည္မွာ ဦးႏိုးဆိုသည့္ ပုဂိၢဳလ္ႀကီးအေၾကာင္း မဟုတ္ဘဲ ထိုပုဂိၢဳလ္ႀကီး ေရးသားထားခဲ့သည္ဆိုသည့္ တေဘာင္တပုဒ္အေၾကာင္း ျဖစ္ေသာေၾကာင့္ပင္။


ကၽြန္ေတာ္ ထိုတေဘာင္ေလးကို စတင္ဖတ္ခဲ့ဘူးသည္မွာ စာဖတ္စာေရးခြင့္မ်ား လံုး၀ပိတ္ပင္ထားသည့္ နံရံ ဆူးႀကိဳး အုတ္႐ိုးေနာက္မွ အသိဉာဏ္တံခါးတို႔ ဆို႔ပိတ္ခံေနရခ်ိန္။ ၁၉၉၀ ေရြး ေကာက္ပြဲနီးကပ္ေနၿပီ။ အမ်ိဳးသား ဒီမိုကေရစီအဖြဲ႔ခ်ဳပ္ကလည္း ေရြးေကာက္ပြဲ၀င္မည္။ ၀င္လွ်င္ ႏိုင္မွာလည္း ေသခ်ာေနၿပီ။ အျပင္မွာလည္း လႈပ္လႈပ္၊ အထဲမွာလည္း လႈပ္လႈပ္။ တရက္ ေထာင္၀င္စာလာေတြ႔ သည့္ အစ္မႀကီးျဖစ္သူက ေထာင္၀င္စာထုတ္အတြင္း ၀ွက္၍ထည့္ယူလာေပးသည့္ ပံုႏိွပ္စာလံုးႏွင့္ ထိုတေဘာင္ေလးကို ေတြ႔လိုက္ ရသည္။ အားလံုးေ၀မွ်ဖတ္ျဖစ္သည္။ သည္ကတည္းက ေရးခ်င္မိခဲ့သည္။ သို႔ေသာ္ မေရးျဖစ္ခဲ့။ ေနာက္ေတာ့ လည္း ေမ့ေမ့ေပ်ာက္ေပ်ာက္ ယခု တႀကိမ္ျပန္ေတြ႔ေတာ့ ေရးခြင့္ကလည္းႀကံဳသည္။ ဗမာျပည္တြင္ ျဖစ္ခဲ့သည့္ အျဖစ္အပ်က္မ်ားႏွင့္လည္း တထပ္တည္း က်ေနသေယာင္ ျဖစ္ေနသည္။ အတိတ္ နိမိတ္ တေဘာင္ စနည္း စသည္တို႔ အေပၚ ေကာက္ယူယံုၾကည္သူမ်ားအတြက္ ခ်ိန္ထိုး စဥ္းစားေစခ်င္သည္။ စသည္တို႔ေၾကာင့္ ေရးလိုက္ျခင္းျဖစ္ပါသည္။ သည္တေဘာင္ကို မည္သည့္ျဖစ္ရပ္အတြက္ မည္သည့္အခ်ိန္တြင္ ေရးခဲ့သည္ ဆိုသည္ကို ရွင္းလင္းရွာေဖြထုတ္ေဖာ္ရန္မွာ သုေတသီတို႔ အလုပ္သာျဖစ္၍ ကၽြန္ေတာ္ကား ေ၀မွ် ခံစား လိုယံုသက္သက္။

တေဘာင္ဆိုသည္မွာ ၾကားဘူးသမွ်ႏွင့္ ေျပာရလ်င္ ကဗ်ာမဟုတ္သည့္အတြက္ ေခါင္းစဥ္မရွိပါ၊ ပထမ အပို္ဒ္စလ်င္စျခင္း တပင္တိုင္ခ၀ါခ်လို႔ ဆိုသည္ကို ကၽြန္ေတာ္က သည္လိုထင္မိေတြးမိ၏။ ဘုရင့္သမီးေတာ္၊ ၾကင္ဖက္ မရွိေသး၊ အစ္ကိုေတာ္ ေမာင္ေတာ္ေတြေတာ့ ရွိခ်င္ရွိမည္။ ထိုသမီးေတာ္ေလး အရာခ်ခံရသည္ကို ခ၀ါခ် ခံရသည္ႏွင့္ တင္စားလိုက္ဟန္မ်ားလား။ ဗမာစကားမွာ ခ၀ါခ်သည္ကို ေလွ်ာ္ဖြပ္လိုက္ျခင္း တနည္း ေျပာင္းလဲပစ္လိုက္ျခင္းလည္း မည္၏။ ပြင့္လိုက္တဲ့အသီးေတြ တြန္႔လို႔သာေႂကြ ခ၀ါခ်ခံလိုက္ရေသာ္လည္း အသီးအပြင့္ ေ၀ေ၀ဆာဆာႏွင့္၊ သို႔ေသာ္ ထိုအသီး အပြင္႔တို႔ကား ရင့္မွည့္ ပင္မွည့္တို႔လို တင္းတင္းေျပာင္ေျပာင္ အေရာင္ ထည္ထည္ေတာ့ ျဖစ္ခြင့္ရဟန္မရွိခဲ့။ တတြန္႔တြန္႔တ ပိန္ပိန္ တလိန္လိန္ႏွင့္ေႂကြၾက ခဲ့ရဟန္။

ဗိုလ္ခ်ဳပ္ကေတာ္ ေဒၚခင္ၾကည္ကို အိႏိၵယႏိုင္ငံဆိုင္ရာ သံအမတ္ႀကီးအျဖစ္ ခန္႔အပ္၍ဂုဏ္သိန္ တိုးေပး လိုက္ဟန္ ရွိေသာ္လည္း လက္ေတြ႔တြင္မူ ထိုလုပ္ဟန္မွာ က်န္ရွိေနေသးသည့္ ဗိုလ္ခ်ဳပ္မ်ိဳးဆက္ကို ျပည္တြင္းႏိုင္ငံေရးႏွင့္ ေ၀းကြာသြားၿပီး လူထုျမင္ကြင္းမွ ေပ်ာက္ကြယ္သြားေအာင္ လုပ္ေဆာင္လိုက္ျခင္း ျဖစ္သည္။ ထိုစဥ္က ေဒၚေအာင္ဆန္းစုၾကည္မွာ လူမမယ္သာသာ၊ အကယ္၍ အမ်ိဳးသားေခါင္းေဆာင္ႀကီး ဗိုလ္ခ်ဳပ္ကို ရွင္ဘုရင္တပါးသဖြယ္ သတ္မွတ္မည္ဆိုလ်င္ ေဒၚေအာင္ဆန္းစုၾကည္မွာ တပင္တိုင္ သမီးေတာ္ ေလးသာ ျဖစ္ရေပမည္၊ ထိုတပင္တိုင္သမီးေတာ္ေလးကို အရာခ်လိုက္ေသာ္လည္း ဉာဏ္ပညာ ဗဟုသုတ ႏိုင္ငံတကာအေတြ႔အႀကံဳ စသည့္ အသီးပြင့္မ်ားႏွင့္ ျပည့္စံုကံုလံုသူအျဖစ္ ျဖစ္ခြင္႔ေပးလိုက္သည့္ႏွယ္။ ထိုအသီးအပြင့္တို႔ ေ၀ဆာပင္ ေ၀ဆာျငားလည္း ကိုယ့္တိုင္းျပည္အတြက္ အသံုးခ်ႏိုင္ခြင့္မရသည္ကို တြန္႔ေႂကြ သစ္သီးမ်ားႏွင့္ ႏိႈင္းယွဥ္ၾကည့္မိသည္။

အသီးေႂကြရာသီေျပာင္း ယင္း ဉာဏ္ပညာ ဗဟုသုတ ႏိုင္ငံတကာအေတြ႔အႀကံဳ တြန္႔ေႂကြသစ္သီးတို႔ကား အမိေျမေပၚသို႔ ေခၽြျခလိုက္ေပၿပီ။ ရာသီအေျပာင္းလဲကလည္း ျဖစ္ေတာ့မည္။ ကၽြန္ေတာ္တို ့ဆိုေလ့ရွိၾကသည္၊ ဒီရာသီကေတာ့ ယပ္ေတာင္ေတြ၊ေလေအးစက္ေတြ၊ ပန္ကာေတြ ေရာင္းေကာင္းမယ့္ရာသီဘဲ။ ဒီရာသီကေတာ့ ထီးေတြ၊ မိုးကာေတြ၊ ႏွာေစးေခ်ာင္းဆိုးေပ်ာက္ေဆးေတြ ေရာင္းေကာင္းမယ့္ရာသီဘဲ၊ ဒီရာသီကေတာ့ အေႏြးထည္ေတြ၊ေစာင္ေတြ အေရာင္းသြက္မယ့္ရာသီဘဲ ဟုဆိုလိုက္လ်င္ ေႏြမိုးေဆာင္းဆိုသည့္ ဥတုရာသီကို ဆိုလိုေၾကာင္း လူတိုင္းအသိပင္ျဖစ္သည္။ ထို ့အတူ ႏိုင္ငံေရးေလာကတြင္လည္း ႏိုင္ငံေရးရာသီ ဆိုသည့္ေ၀ါဟာရလည္း ရွိသည္။ ၁၉၈၈ ခုႏွစ္တြင္ မဆလ တစ္ပါတီအာဏာရွင္စနစ္ေနရာတြင္ ပါတီစံုဒီမိုကေရစီစနစ္ႏွင့္ အစားထိုးရန္ လူထုအံုႂကြမွဳႀကီးမ်ား ျဖစ္ခဲ့ျခင္းသည္ စနစ္တစ္ခုမွ စနစ္တစ္ခုသို ့ေျပာင္းလဲရန္ ႏိုင္ငံေရးရာသီေျပာင္းလဲရန္ တာစူေနခ်ိန္ပင္ျဖစ္သည္။ သာသနာေမာင္းေရွ႕ကေဆာ္ ဗမာ့ဆိုရိုးစကားတြင္ ေဆာ္ ဆိုသည့္စကားအနက္မွာ ႏိႈးေဆာ္သည္၊ ေဆာ္ၾသသည္၊ ဦးေဆာင္ဦးၫြက္ျပဳသည္ စသည့္သေဘာ။ ရြာေဆာ္၊ စည္ေဆာ္ စသည့္စကားလံုးတို႔ႏွင့္ ဆက္စပ္စဥ္းစား ၾကည့္ပါ။ သံဃာေတာ္တို႔ကား သာသနာကိုယ္စားျပဳ ပုဂိၢဳလ္မ်ားတည္း။ သံဃာေတာ္တို႔ေရွ႕ေဆာင္ကာ ႏိႈးေဆာ္ၾကေလၿပီ။ သာသနာေမာင္း ေဆာ္သံကား ဘ၀ဂ္သို ့ညံေလၿပီ။

ေဒါင္းေတြကေအာ္ မင္းတုန္းမင္းႀကီး၏ တံဆိပ္ေတာ္ကား ကေနဟန္ ကေဒါင္းျဖစ္သကဲ့သို႔ပင္ ေက်ာင္းသားထု (အထူးသျဖင့္ ေက်ာင္းသားလူငယ္မ်ား)၏ ကိုယ္စားျပဳ အမွတ္သေကၤတမွာ ခြပ္ေဒါင္း၊ အားမန္ပါပါ ေရွ႔သို႔တက္လွမ္း ခြပ္ေနဟန္ခြပ္ေဒါင္း။ သံဃာေတာ္မ်ား၏ ေမာင္းေဆာ္သံႏွင့္ ေက်ာင္းသား လူငယ္မ်ား၏ ေဒါင္းေအာ္သံတို႔ကား ျပည္လံုးအႏွံ႔ျပန္ ့ေလၿပီ။
ေဒါင္းေအာ္ရင္ မေနသာ၊ သူလာ ပါလိမ့္ေလး၊ ေဒါင္းေအာ္သံႏွင့္ေမာင္းေဆာ္သံတို ့အား သူ ဥပကၡာမျပဳႏိုင္ေတာ့။ သူ႔မွာ ေနႏိုင္အားမရွိေတာ့။ ေနႏိုင္ စြမ္းငွာ မတတ္သာေတာ့။ သူ လာခဲ့ၿပီ။ သူ ခ်စ္ေသာ ျပည္သူမ်ားႏွင့္ လက္တြဲကာ တိုက္ပြဲ မ်က္ႏွာစာဆီသို ့။
န၀တ စစ္အစိုးရ ႏိုင္င့ံအာဏာကို တရားမ၀င္ သိမ္းပိုက္လိုက္ၿပီးခ်ိန္မွစကာ ႏိုင္ငံ့ေငြေၾကးမ်ားေပၚမွ ဗိုလ္ခ်ဳပ္ေအာင္ဆန္း ပံုမ်ားကို ဖ်က္သိမ္း၍ ထိုေနရာတြင္ ျခေသၤ့ရုပ္ႏွင့္ အစားထိုးလိုက္သည္။ ဗိုလ္ခ်ဳပ္ႏွင့္ပတ္သက္၍ အရာရာကို လက္စတံုး ေဖ်ာက္ဖ်က္ျပစ္ရန္ ရည္ၫြယ္ လုပ္ေဆာင္လာခဲ့သည္မွာလည္း ျငင္းကြယ္၍ မရႏိုင္သည့္ အခ်က္ျဖစ္သည္ကို လူတိုင္းအသိပင္။ သူတို႔ အာဏာ ထူေထာင္ေရး၊ ခိုင္မာေရးအတြက္ အသံုးခ်ရန္ဖြဲ႔စည္းထားရွိသည့္ ျပည္ေထာင္စုႀကံ့ခိုင္ေရးႏွင့္ဖြံ႔ၿဖိဳးေရးအသင္း၏ သေကၤတမွာလည္း ျခေသၤ့ရုပ္။ ျမန္မာျပည္မွ နံမည္ေက်ာ္ ကဗ်ာဆရာတဦးက သူတို႔အား လက္မ တေထာင္ေထာင္နဲ႔ ျခေသၤ့ေယာင္ေဆာင္ ေနတဲ့ တိမ္တိုက္ေတြ ဟု လွပစြာဖြဲ႔ျပခဲ့ဘူး သည္ကို အမွတ္ရမိသည္။

ျခေသၤ့မင္းတန္ခိုးႂကြယ္ တိုးလို႔ သာပ်က္လိမ့္အံုး၊ သူတို႔လက္၀ယ္ အာဏာရွိေနစဥ္ သူတို႔ ႀကီးပြါးၾက၊ တန္ခိုးထြားၾက၊ ဘုန္းမီးေနလေတာက္ပၾကေသာ္လည္း တိုင္းျပည္ႏွင့္ျပည္သူတို႔ဘ၀ကား တိုးသထက္ တိုးတက္၍သာ ပ်က္ခဲ့ၾကရ။ ဖြပ္သထက္သာ ညစ္ခဲ့ၾကရ။ သူတို႔လက္၀ယ္ တိုင္းျပည္အာဏာၾကာၾကာၿမဲေလ တိုင္းျပည္အတြက္ အပ်က္တို႔ ပိုပိုတိုးေလ၊ ေရစိမ္းေျမစိမ္းမ်ားတြင္ ေခတ္သစ္ေက်းကၽြန္မ်ားသဖြယ္ တ၀မ္းတခါးအတြက္ ေအာက္က်ေနာက္က် အလုပ္မ်ိဳးစံု လုပ္ကိုင္ၾကရင္း ရင္းစားမ်ားစြာေပးဆပ္ေနရသည့္ ရင္နာဖြယ္ အျဖစ္ဆိုးတို ့လည္း အနမတဂၢ။ တိုင္းျပည္ကို ဖ်က္ရင္းဖ်က္ရင္း သူတို ့အတြင္းပိုင္းတြင္လည္း အပ်က္သို ့သာ တိုး၍တိုး၍သြားေနသည္ကိုေတြ ့ရေပမည္။

ဂူေအာင္းတဲ့ ခင္ႀကီးေပ်ာ္ရယ္၊ သမီးေတာ္ကို လႊတ္လိုက္ပါအံုး သည္ေနာက္ဆံုး အပိုဒ္မွ ဂူေအာင္းတဲ့ခင္ႀကီးေပ်ာ္ဆိုသည့္ ေ၀ါဟာရကို ကၽြန္ေတာ္ ဉာဏ္မီသေလာက္စဥ္းစားၾကည့္သည္။ ဟိုယခင္ ကာလမ်ားဆီက ဗုဒၶဘာသာ၀င္ ေထႀကီး၀ါႀကီးရဟန္းေတာ္မ်ားအား ခင္ႀကီးဟု ေခၚေ၀ၚၾကသည္ကို မွတ္သား မိဘူး၏။ သို႔ေသာ္ ထိုရဟန္းေတာ္ႀကီးမ်ားမွာ ကာယာႏုပသနာ၊ စိတၲာႏုပသနာ၊ ဗုဒၶာႏုပသနာ၊ ဓမၼာႏုပသနာတို႔ ကိုလည္း က်င့္ႀကံအားထုတ္ရင္း ထြက္ရပ္ေပါက္ကိစၥမ်ား တန္ခိုးျပာ႗ိဟာ အရွိန္အေစာ္ႀကီးႀကီးမားမား ရရွိေရးမ်ားကိုပါ တၿပိဳင္တည္း အားထုတ္သူမ်ားဟု မွတ္သားခဲ့ဘူး၏။ ဦးျပည္းတံုးကာ ဖန္ရည္ဆိုးသကၤန္းႏွင့္ ထြက္ရပ္ေပါက္ ကိစၥမ်ား၊ ေရႊျဖစ္ ေငြျဖစ္ကိစၥမ်ားလုပ္သည့္ ပုဂိၢဳလ္ထူးႀကီးမ်ားကို ယင္းသို႔ေခၚဆိုေသာ္လည္း ဦးျပည္းလည္းမတံုး သကၤန္းလည္းမ၀တ္သည့္၊ သို႔ေသာ္ အထက္ပါကိစၥမ်ား လုပ္သည့္ပုဂၢိဳလ္မ်ားကိုမူ အျခားေသာ ေ၀ါဟာရျဖင့္ေခၚဆိုေၾကာင္း မွတ္မိဘူး၏။ (ထိုေနရာတြင္ ကၽြန္ေတာ္ အမွတ္မွားခဲ့ဟုဆိုပါက တတ္ပြန္နားလည္သူမ်ားက ေထာက္ျပေ၀ဘန္ ေပးၾကပါခင္ဗ်ား) ထိုသို႔ေသာ ပုဂိၢဳလ္ထူး ပုဂိၢဳလ္ျမတ္တို႔ မွာ လူသူတို႔ႏွင့္ ေ၀းရာအရပ္ ေတာ ေတာင္ ဂူ ေက်ာင္း သခၤန္းတို႔႔ သာ ေမြ႔ေလ်ာ္တတ္ၾကသည္။ ဆိုလိုသည္မွာ လူတို႔၏ အေရးအရာကိစၥမ်ားႏွင့္ ကင္းကြာကာ ေနလ်က္ရွိၾကကုန္သည့္ ပုဂိၢဳလ္ျမတ္ႀကီးမ်ားအား လူတို႔၏ အေရးအရာမ်ားအား မ်က္ကြယ္ျပဳေနေတာ္မမူၾကဘဲ ပါ၀င္ေဆာင္ရြက္ေပးၾကပါရန္ ေတာင္းပန္ တိုက္တြန္းဟန္ အဖြဲ႔အႏြဲ႔ဟု ထင္မိသည္။

ေခတ္အဆက္ဆက္တြင္ အခ်ိဳ႔အခ်ိဳ႔ေသာ တိုင္း ႏိုင္ငံႀကီးတို႔သည္ မိမိတို႔့တိုင္းျပည္အတြက္ အက်ိဳးစီးပြါး ရွိေနသေရြ႕ သို႔မဟုတ္ မိမိတို႔တိုင္း ျပည္၏ အက်ိဳးစီးပြါးကို မထိပါးသေရြ႕ မည္သူက မည္သူ႔ကို ဘာလုပ္လုပ္ ကိုယ္ႏွင့္ မဆိုင္သလို ေနႏိုင္တတ္အားၾကသည္။ ထိုထိုေသာ တိုင္းႏိုင္ႀကီးတို႔အား ဂူေအာင္းသည့္ ခင္ႀကီးေပ်ာ္ႏွင့္ ခိုင္းႏိႈင္းလိုက္သည္ဟု ထင္မွတ္မိၿပီး တိုင္းျပည္အား ကယ္ဆယ္ေဆာင္ထုတ္မည့္ သမီးေတာ္ (လူထုေခါင္းေဆာင္ ေဒၚေအာင္ဆန္းစုၾကည္)အား ႏိုင္ငံတကာ အ၀န္းအ၀ိုင္းမွ ၀ိုင္း၀န္းေထာက္ခံေပးၾကရန္ ေတာင္းဆိုလိုက္သည့္ႏွယ္ ကၽြန္ေတာ့္ စိတ္၀ယ္ မွတ္ထင္ ေနမိေတာ့သည္။

မ်ဳိးျမင့္ခ်ဳိ


No comments:

 
/* EOT ----------------------------------------- */