Friday, July 20, 2007

“ေဗဒါေရာင္တမ္းခ်င္း ေသြးမတိတ္အနာႏွင့္ အေျဖေပ်ာက္အေမး”

မ်ဳိးျမင့္ခ်ဳိ

စကားက်ယ္က်ယ္မေျပာရ၊ သီခ်င္းမဆိုရ၊ ေလမခ်ြန္ရ၊ ဘာမလုပ္ရ၊ ညာမလုပ္ရေတြႏွင့္ အေတြးစိတ္တို႔ပင္ ေလွာင္ပိတ္ မြန္းက်ပ္။ သည္အရပ္မွာ ရွင္သန္ျခင္း၏အဓိပၸါယ္က တစ္မ်ဳီးတဘာသာ။ ၀ိုးတိုး၀ါးတား မနက္ျဖန္မ်ား၏ အေၾကာင္း ကိုလည္း လတ္တေလာမွာ သိပ္နက္နက္နဲနဲမေတြးခ်င္။ ကိုယ့္ကိုယ္ကိုယ္ရွာေဖြၾကည့္ဖို႔ဆိုတာကေရာ၊ “လူဟာ တခါတရံ မွာ ကုိယ့္ကိုယ္ကိုယ္ ရွာမၾကည့္ခ်င္ေလာက္ေအာင္ စိတ္ေျခကုန္လက္ပန္းက်တတ္ေၾကာင္း သူမ်ားသိေအာင္ ေျပာႏွိင္ရင္ သိပ္ေကာင္းမွာ” ဆိုသည့္အေတြးက ႏိွပ္စက္လြန္းလွသည္ထင္၏။ ဆရာဒဂုန္တာရာကေတာ့ သည္အရပ္မွာ သူ႔ကိုယ္သူ ရွာေဖြေတြ႔ရွိခဲ့ေၾကာင္း “ဆိတ္ဖလူးရနံ႔၌ မိမိကိုယ္ကိုယ္ေတြ႔ရွိျခင္း”မွာ လွပေသသပ္စြာ ဖြဲ႔ႏြဲ႔ျပဖူးခဲ့တာကို အမွတ္ရမိ၏။

သည္အခိုက္အတံ့မွာပါပဲ၊ ၃ ခန္းေက်ာ္မွ ကဗ်ာရြတ္သံသဲ့သဲ့ကို ၾကားလိုက္ရတာ။ သိပ္သဲသဲကြဲကြဲေတာ့မဟုတ္၊ မနည္း နားစိုက္ေထာင္ေနသည့္ၾကားက တခ်က္တခ်က္ အသံေပ်ာက္ေပ်ာက္သြားေသးသည္။ သို႔ေသာ္ကိစၥမရွိ၊ ၾကားသေလာက္ မွာကိုပဲ ျပင္းရွ ခံစားမွဳတစ္ခု ရင္ကို ဒိုင္းကနဲ၀င္ေဆာင့္လိုက္သလို သိမ့္ကနဲတုန္ခါေစ၏။

ကဗ်ာအမည္က “ေဗဒါေရာင္တမ္းခ်င္း”၊ ေရးသူကား ေျမႏု(ျမစ္၀က်ြန္းေပၚ)၊ ေျမႏုကို ေျမႏုထက္ပို၍ ဘာမွ်မသိ၊ “ေဗဒါေရာင္ တမ္းခ်င္း” ကေန တေစ့တေစာင္း လွမ္းေတြ႔လိုက္ရေသာ ေျမႏုပံုရိပ္ကိုေဖၚယူၾကည့္မိသည္။ ေကာ္လာကတံုး ရွပ္လက္ရွည္ျဖဴ၊ ေက်ာင္းစိမ္းလံုခ်ည္ တပတ္ႏြမ္း၊ ကခ်င္လြယ္အိတ္ကိုပုခံုးေပၚ ေလ်ာ့တိေလ်ာရဲလြယ္လ်က္ ေက်းလက္ ေက်ာင္းဆရာ တစ္ေယာက္၏ပံုရိပ္ အာ႐ံုတြင္ ဖ်တ္ကနဲထင္လာသည္။ မိမိ၏ ေဖၚယူပံုရိပ္ မွန္ေစဦးေတာ့၊ ျပည့္စံုသည့္ ကားတစ္တခ်ပ္ေတာ့ ဘယ္လိုမွမျဖစ္ႏိွုင္။ ထားေတာ့ ေျပာခ်င္ေနသည္က ကဗ်ာအေၾကာင္း။

တဖက္တခ်က္မွာ ေႏြအခါ တံလ်ပ္တလက္လက္ ပက္ၾကားအ႐္ုိးျပတ္ေတာ၊ မိုးအခါ ေရလ်ံလယ္ကြင္း ျမစိမ္းကမၺလာ ပ်ဳိးခင္းမ်ားကား ေလအေသာ့မွာ ေနာ့ေနၾက၊ ေဆာင္းအခါ အႏွံေရႊရည္လူး မ်က္ေစ့တစ္ဆံုး စပါးခင္းမ်ား၊ အျခား တစ္ဖက္မွာေတာ့ တသြင္သြင္စီးဆင္း ေခ်ာင္းရိုးငယ္ေလး၊ ေဗဒါမ်ားအုပ္လိုက္အုပ္လိုက္ တေရြ႕ေရြ႕ေမ်ာပါေနၾက။ ေခ်ာင္းစပ္ က်ဴေတာၾကားက ငါးရွာဖါးႏိွဳက္ကေလးတစ္သိုက္ရဲ႔ ေအာ္သံဟစ္သံမ်ား၊ သည္ျမင္ကြင္းမ်ား၏အလယ္မွာ ဓနိမိုး ထရံကာ ေက်းလက္က စာသင္္ေက်ာင္းငယ္ေလး ... ဒါကိုေျမႏုက

“ဒါဟာ တကယ္ပါ အခ်စ္ရယ္
စာသင္ခန္းရဲ႔ တဖက္တခ်က္
လယ္ကြက္နဲ႔ေခ်ာင္းရိုး အရိပ္ထိုးေနဆဲပါ” ... တဲ။့

ဗမာ့ေက်းလက္၏ ပညာေရး စီးပြါးေရး အေျချပဇယား၊ အၫႊန္းႁမ‡ားေအာက္ငိုက၊္၊ ရွင္သန္ေရးတိုက္ပြဲမွာ “ေသစာရွင္စာ ေလာက္ဆို ေတာ္ေရာေပါ့ ” ႏွင့္ အလံျဖဴေထာင္လိုက္ရသည့္ ဘ၀မ်ား။ ႏြမ္းလ်လိွဳက္ေမာ သက္ျပင္းခ်သံမ်ား၊ နားထဲဗံုးခြဲခ်လိုက္ေလသလား၊ က်ယ္ေလာင္ေလးလံလြန္းလွ၏။

“ႏွစ္ ႏွစ္ေလာက္ တစ္တန္း
ေလးတန္းေလာက္ေရာက္ ေက်ာင္းထြက္
တစ္ခ်ဳိ႕ ၿမိဳ႕တက္
တစ္ခ်ဳိ႕ လယ္ဖက္
ပညာဆက္လက္ရွာေဖြၾကတယ္”

ေျပာစတမ္းဆိုလ်င္ ေက်းလက္က ေတာသူေတာင္သားမ်ားမွာ “ေစတနာ” က လြဲ၍တျခားပိုပိုလ်ံလ်ံ ဘာမွသိပ္မရွိတတ္ၾက။ သည္ၾကားက ကေလးမ်ား၏ ပညာေရး၊ ေက်ာင္းကေလး၏အနာဂတ္၊ သူတို႔တတ္ႏုိင္သေလာက္ ျဖည့္စြမ္းေပးရန္ ဆရာေလးအား တိုက္တြန္းေတာင္းပန္ဟန္ အဖြဲ႔အႏြဲ႔ ...

“ယံုၾကည္ပါဆရာ လိုရာကိုျဖည့္စြမ္းမယ္ ”...

သည္ အားေပးတီုးလ်ဳိးစကားေတြၾကားမွာ ဆရာေလး အေနရ ခက္ေနမွာလား။ ဒါမွမဟုတ္...
ကဗ်ာဆံုးကာနီးေလာက္မွာထင္သည၊္ ရွိသမ်အားအင္တို႔ကို တစ္စံုတစ္ခုက ဖ်စ္ၫႇစ္ဆြဲငင္ခံလိုက္ရသလို၊ တကိုယ္လံုး ခ်ည့္နဲ႔ ေျခာက္ျခားသြား၏။


“ယံုၾကည္ပါဆရာ
လိုရာကိုျဖည့္စြမ္းမယ္ ...
ကၽြန္ေတာ္တို႔တစ္ေတြဟာ
မဂၤလသုတ္တ၀က္တပ်က္
စစ္မက္နဲ႔ၾကီးျပင္း
ေျပးလႊားရင္းစာငတ္
ဘာတတ္လို႔လဲဆရာရယ္ ” တဲ့ ။

ဟုတ္သည္၊ သည္အသံတို႔ကား ေက်းေတာသားႀကီး တို႔ ရင္ဘတ္ဖြင့္သံ။ သဒၵါ၊ သòဂၤိလ္၊ ပရိတ္ၾကီး ၁၁ သုတ္၊ ဘုန္းႀကီးေက်ာင္း ပညာေရးႏွင့္ ဗမာ့ေက်းလက္။ ကိုလိုနီေခတ္ေႏွာင္းပိုင္း၊ ေလာကဓါတ္ ေက်ာင္းမ်ား စန္းထခ်ိန္၊ ေက်းလက္ကား အစဥ္အလာဘုန္းႀကီးေက်ာင္း ပညာေရးကို တြယ္ဖက္ထားေနရဆဲ။ ဒုတိယကမာၻစစ္ၾကီး၏ ဒဏ္ရာဒဏ္ခ်က္တို႔မွ အကင္းမေသေသး၊ လြတ္လပ္ေရးႏွင့္အတူ ဖြါးဖက္ေတာ္ ျပည္တြင္းစစ္ မီးေတာက္မီးလ်ံမ်ား အလ်ံညီးညီး ေတာက္ေလာင္ခဲ့။ ေသနတ္သံႏွင့္ယမ္းေညွာ္နံ႔၊ လယ္ကြက္စစ္ေျမျပင္၊ ထယ္စာခဲတိုင္းမွာ ကပ္ျငိက်ည္ဆန္ခြံမ်ား၊ လင္ေသသားေပ်ာက္မိခင္တို႔၏ ငိုသံႏွင့္ မ်က္ရည္စက္မ်ား၊ အသက္လု ေျပးၾကလႊားၾက ၊ အစာေရစာငတ္မြတ္ေခါင္းပါးၾက၊ ေသၾက ေက်ၾက၊ ေတာမီးႏွင့္ ေတာေၾကာင္ ရန္ ႏွစ္ရန္ဒဏ္ ခါးစည္းခံခဲ့ရ၊ ေျမစာပင္မ်ား ဖြတ္ဖြတ္ညက္ညက္ေၾကမြ၊ ဘုန္းၾကီးေက်ာင္းက စာအံသံမ်ားျငိမ္သက္တိတ္ဆိတ္။ စစ္မက္ႏွင့္ ၾကီးျပင္းၾကရသည့္ဘ၀မ်ား၊ မဂၤလသုတ္ေတာင္မွ ဆံုးခန္းတိုင္ မသင္လိုက္ၾကရ ။
ေၾကကြဲစရာ။ ေသြး၊ မ်က္ရည္ ႏွင့္ စစ္မက္၊ ခါးသီးနာက်ည္းစရာ အတိတ္။ သည္အနာေဟာင္း ဘယ္ေတာ့မွ ေသြးမတိတ္ေတာ့ဘူးလား။
ကဗ်ာရြတ္သံေပ်ာက္သြား၏။ ျပင္ပကမၻာကား ဘယ္သို႔ရွိမည္မသိ၊ မိမိကား အခန္းငယ္တစ္ခု အတြင္း၊ ၀ါက်င့္က်င့္ လ်ပ္စစ္မီးေရာင္ေအာက္ အေျဖေပ်ာက္အေမးမ်ားႏွင့္ ေသြ႔ေျခာက္ညကို ျဖတ္သန္းလွ်က္။

No comments:

 
/* EOT ----------------------------------------- */